reklama

Vlastenectvo je moja priorita

Aj keď žijem v Prahe, ctím si zákony mojej domoviny. A nie je to len póza, či nebodaj strach. Je to pocit spolupatričnosti, akejsi radosti že som z Martina, kolísky spisovnej slovenčiny.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)

A preto ma výnimočne potešil nový zákon, ktorý príjemným, nenúteným spôsobom vštepuje národnú hrdosť už deťom v školičkách. Veď čo viac našim deťom môžeme dať? Hrdosť na rodnú hrudu, na našu vládu, politikov, znak, vlajku, hymnu. Aká to nádhera !!!

A aby som dokázal nie len sám sebe, ale predovšetkým vám aj vám, začal som trénovať spev Slovenskej hymny už včera ráno. Rozlepujem si oči a začínam : „Kde domov můj…“. Zbledol som a okamžite som na seba podal trestné oznámenie aby to nemusela urobiť pani Bielofúzová.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skúšam znova, ale spomínam si len na prvý verš. Hanba. Ani ten hlas a melódia nie je úplne v poriadku. Listujem v zlatých stránkach a hľadám učiteľku spevu. Radšej mladú a peknú, lebo som estét a verím, že pekne spievať môže len pekná žena. Dohováram si stretnutie, rýchlokurz spevu, vyladenie hlasiviek, masáž a ďalšie doplnkové služby. Za pol dňa a 5000 CZK som „hotový“.

Večer prichádzam domov, postavím manželku, deti a psa do pozoru a zaspievam hymnu ľúbozvučným hlasom. Odmenou sú mi slzy dojatia a skučanie psa. Povzbudený úspechom obieham susedov a svoj heroický výkon opakujem. Každému osobitne. Nie každý to chápe správne a do ruky mi strkajú 10 korunáčku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teraz som už pripravený obehnúť všetkých svojich kolegov...Na koledy ešte nie je čas, ale aspoň si zarobím na cigarety.

Rudo Schimik

Rudo Schimik

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Turčianska Kotlina - Praha Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáKadečoPoetický chlp

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu